Minggu, 24 April 2011

KEBANGKITAN - Resurrection - 复活 - 復活 - Fùhuó

KEBANGKITAN - Resurrection - 复活 - 復活 - Fùhuó




General Resurrection

Resurrection is the rising again from the dead, the resumption of life. The Fourth Lateran Council teaches that all men, whether elect or reprobate, "will rise again with their own bodies which they now bear about with them" (cap. "Firmiter"). In the language of the creeds and professions of faith this return to life is called resurrection of the body (resurrectio carnis, resurrectio mortuoram, anastasis ton nekron) for a double reason: first, since the soul cannot die, it cannot be said to return to life; second the heretical contention of Hymeneus and Philitus that the Scriptures denote by resurrection not the return to life of the body, but the rising of the soul from the death of sin to the life of grace, must be excluded. (We shall treat of the Resurrection of Jesus Christ in a separate article; here, we treat only of the General Resurrection of the Body.) 

Kebangkitan adalah kenaikan kembali dari antara orang mati, dimulainya kembali kehidupan . The Konsili Lateran Keempat mengajarkan bahwa semua laki-laki , Apakah memilih atau bajingan, "akan naik lagi dengan tubuh mereka sendiri yang mereka sekarang menanggung tentang dengan mereka "(Pasal" Firmiter "). Dalam bahasa kredo dan profesi dari iman ini kembali ke kehidupan disebut kebangkitan tubuh (resurrectio carnis, mortuoram resurrectio, anastasis nekron ton) untuk ganda alasan : Pertama, karena jiwa tidak dapat mati, tidak bisa dikatakan untuk kembali ke kehidupan ; Kedua sesat contention dari Hymeneus dan Philitus bahwa Kitab Suci menyatakan dengan kebangkitan tidak kembali ke kehidupan tubuh, tetapi kenaikan dari jiwa dari kematian dosa ke kehidupan dari rahmat , Harus dikecualikan. (Kami akan memperlakukan dari Kebangkitan Yesus Kristus dalam sebuah artikel terpisah, di sini, kita memperlakukan hanya dari Umum Kebangkitan Tubuh.)

"No doctrine of the Christian Faith", says St. Augustine, "is so vehemently and so obstinately opposed as the doctrine of the resurrection of the flesh" (In Ps. lxxxviii, sermo ii, n. 5). This opposition had begun long before the days of St. Augustine: "And certain philosophers of the Epicureans and of the Stoics", the inspired writer tells us (Acts 17:18, 32), "disputed with him [Paul] ...and when they had heard of the resurrection of the dead, some indeed mocked, but others said: We will hear thee again concerning this matter." Among the opponents of the Resurrection we naturally find first those who denied the immortality of the soul; secondly, all those who, like Plato, regarded the body as the prison of the soul and death as an escape from the bondage of matter; thirdly the sects of the Gnostics and Manichæans who looked upon all matter as evil; fourthly, the followers of these latter sects the Priscillianists, the Cathari, and the Albigenses; fifthly, the Rationalists, Materialists, and Pantheists of later times. Against all these we shall first establish the dogma of the resurrection, and secondly consider the characteristics of the risen body. 

"Tidak ada doktrin dari Agama Kristen ", Kata St Augustine , "Begitu keras dan begitu keras kepala menentang sebagai doktrin dari kebangkitan daging "(Dalam Ps . lxxxviii, Sermo ii, n. 5). Oposisi ini sudah dimulai jauh sebelum hari St Augustine : "Dan tertentu filsuf dari Epikuros dan dari Stoa ", Yang terinspirasi penulis memberitahu kita ( Kisah 17:18, 32 ), "sengketa dengan dia [ Paul ] ... Dan ketika mereka mendengar tentang kebangkitan orang mati, beberapa memang mengejek, tetapi yang lain berkata: Kami akan Engkau mendengar lagi tentang ini hal "Diantara. Para penentang Kebangkitan kita tentu saja menemukan pertama mereka yang menyangkal keabadian dari jiwa , kedua, semua orang yang, seperti Plato , tubuh dianggap sebagai penjara dari jiwa dan kematian sebagai pelarian dari perbudakan dari hal , Yang ketiga sekte dari Gnostik dan Manichaeans yang memandang semua hal sebagai jahat , keempat, para pengikut terakhir ini sekte tersebut Priscillianists , Yang Cathari , dan Albigenses , kelima, yang Rasionalis , materialis , dan Pantheists kali nanti. Melawan semua ini pertama-tama kita harus menetapkan dogma dari kebangkitan, dan kedua mempertimbangkan karakteristik bangkit tubuh.

 

Dogma of the resurrection

The creeds and professions of faith and conciliar definitions do not leave it doubtful that the resurrection of the body is a dogma or an article of faith. We may appeal, for instance, to the Apostles' Creed, the so-called Nicene and Athanasian Creeds, the Creed of the Eleventh Council of Toledo, the Creed of Leo IX, subscribed by Bishop Peter and still in use at the consecration of bishops the profession of faith subscribed by Michael Palaeologus in the Second Council of Lyons, the Creed of Pius IV, and the Decree of the Fourth Lateran Council (c. "Firmiter") against the Albigenses. This article of faith is based on the belief of the Old Testament, on the teaching of the New Testament, and on Christian tradition

The kredo dan profesi dari iman dan konsili definisi jangan tinggalkan itu ragu-ragu bahwa kebangkitan tubuh adalah dogma atau dogma . Kita mungkin banding , Misalnya, dengan Pengakuan Iman Rasuli , yang disebut Nicea dan Atanasia Kredo , Yang Kepercayaan dari Kesebelas Dewan dari Toledo , Yang Kepercayaan dari Leo IX , ditempatkan oleh Uskup Peter dan masih digunakan di konsekrasi dari uskup profesi dari iman yang ditempatkan Michael Palaeologus dalam Konsili Lyons , yang Kepercayaan dari Pius IV , dan Surat Keputusan dari Konsili Lateran Keempat (c. "Firmiter") terhadap Albigenses . Ini artikel iman didasarkan pada keyakinan dari Perjanjian Lama , pada ajaran Perjanjian Baru , dan pada tradisi Kristen .

 

Old Testament

The words of Martha and the history of the Machabees show the Jewish belief towards the end of the Jewish economy. "I know", says Martha, "that He shall rise again, in the resurrection at the last day" (John 11:24). And the third of the Machabee martyrs put forth his tongue and stretched out his hands, saying: "These I have from heaven, but for the laws of God I now despise them: because I hope to receive them again from him" (2 Maccabees 12:11; cf. 9:14). The Book of Daniel (12:2; cf. 12) inculcates the same belief: "Many of those that sleep in the dust of the earth, shall awake: some unto life everlasting, and others unto reproach, to see it always." The word many must be understood in the light of its meaning in other passages, e.g. Isaiah 53:11-12; Matthew 26:28; Romans 5:18-19. Though Ezechiel's vision of the resurrection of the dry bones refers directly to the restoration of Israel, such a figure would be hardly Israel, such a figure would be hardly intelligible except by readers familiar with the belief in a literal resurrection (Ezekiel 37). The Prophet Isaias foretells that the Lord of hosts "shall cast down death headlong forever" (25:8), and a little later he adds: "Thy dead men shall live, my slain shall rise again. . . the earth shall disclose her blood, and shall cover her slain no more" (26:19-21). Finally, Job, bereft of all human comfort and reduced to the greatest desolation, is strengthened by the thought of the resurrection of his body: "I know that my Redeemer liveth, and in the last day I shall rise out of the earth. And I shall be clothed again with my skin, and in my flesh I shall see God. Whom I myself shall see, and my eyes shall behold, and not another; this hope is laid up in my bosom" (Job 19:25-27). The literal translation of the Hebrew text differs somewhat from the foregoing quotation, but the hope of resurrection remains. 

Kata-kata Martha dan sejarah dari Machabees menunjukkan Yahudi kepercayaan terhadap akhir Yahudi ekonomi . "Saya tahu ", Kata Martha , "Bahwa Dia akan naik lagi, dalam kebangkitan pada hari terakhir "( Yohanes 11:24 ). Dan yang ketiga dari Machabee martir mengajukan lidahnya dan mengulurkan tangannya, mengatakan: "Ini aku dari surga , tetapi untuk hukum-hukum Allah saya sekarang memandang rendah mereka: karena saya harapan untuk menerima mereka kembali dari padanya "( 2 Makabe 12:11 ;. cf 09:14 ) itu. Buku dari Daniel ( ; cf. 0:02 12 ) menanamkan sama keyakinan : "Banyak dari mereka yang tidur di dalam debu tanah, terjaga harus: kepada beberapa kehidupan kekal, dan lain-lain celaan kepada, untuk melihatnya selalu misalnya. "Kata banyak harus dipahami dalam cahayanya makna lain dalam bagian, Yesaya 53:11-12 , Matius 26:28 , Roma 5:18-19 Meskipun. Ezechiel's visi dari kebangkitan tulang kering mengacu langsung kepada pemulihan Israel , seperti angka akan tidak Israel , seperti angka akan sulit dimengerti kecuali oleh pembaca akrab dengan keyakinan dalam harfiah kebangkitan ( Yehezkiel 37 ). The Nabi Isaias meramalkan bahwa Tuhan dari host "Akan dilemparkan ke bawah mati ditanduk selamanya" ( 25:8 ), dan sedikit kemudian ia menambahkan: "Mu mati laki-laki akan hidup, saya terbunuh harus naik lagi. . . bumi akan mengungkapkan darahnya, dan akan menutupi nya terbunuh tidak lebih "( 26:19-21 ). Akhirnya, Pekerjaan , Kehilangan semua manusia kenyamanan dan dikurangi menjadi kehancuran terbesar, diperkuat oleh pemikiran dari kebangkitan tubuh-Nya: "Aku tahu bahwa saya Penebus hidup, dan di hari terakhir aku akan naik keluar dari bumi. Dan aku akan berpakaian lagi dengan kulit saya, dan dalam daging saya, saya akan melihat Tuhan . Siapa Aku sendiri akan melihat, dan mata-Ku akan lihatlah, dan bukan orang lain; ini harapan diletakkan di saya dada "( Ayub 19:25-27 ). Secara harafiah terjemahan dari Ibrani teks agak berbeda dengan kutipan di atas, tetapi harapan dari kebangkitan tetap.

 

New Testament

The resurrection of the dead was expressly taught by Christ (John 5:28-29; 6:39-40; 11:25; Luke 14:14) and defended against the unbelief of the Sadducees, whom He charged with ignorance of the power of God and of the Scriptures (Matthew 22:29; Luke 20:37). St. Paul places the general resurrection on the same level of certainty with that of Christ's Resurrection: "If Christ be preached, that he rose again from the dead, how do some among you say that there is no resurrection of the dead? But if there be no resurrection of the dead, then Christ is not risen again. And if Christ be not risen again, then is our preaching vain, and your faith is also vain" (1 Corinthians 15:12 sqq.). The Apostle preached the resurrection of the dead as one of the fundamental doctrines of Christianity, at Athens, for instance (Acts 17:18, 31, 32), at Jerusalem (xxiii, 6), before Felix (xxiv, 15), before Agrippa (xxvi, 8). He insists on the same doctrine in his Epistles (Romans 8:11; 1 Corinthians 6:14; 15:12 sqq.; 2 Corinthians 4:14; 5:1 sqq.; Philippians 3:21; 1 Thessalonians 4:12-16; 2 Timothy 2:11; Hebrews 6:2), and in this he agrees with the Apocalypse (xx, 12 sqq.).

The kebangkitan orang mati itu jelas diajarkan oleh Kristus ( Yohanes 5:28-29 , 6:39-40 , 11:25 , Lukas 14:14 ) dan dipertahankan terhadap ketidakpercayaan dari orang-orang Saduki , yang Dia menuduh dengan ketidaktahuan tentang kekuatan Allah dan dari Kitab Suci ( Matius 22:29 , Lukas 20:37 ). St Paul tempat umum kebangkitan pada tingkat yang sama kepastian dengan yang 's kebangkitan Kristus : "Jika Kristus diberitakan, bahwa ia bangkit kembali dari antara orang mati, bagaimana mungkin ada di antara kamu mengatakan bahwa tidak ada kebangkitan orang mati? Tetapi jika tidak ada kebangkitan orang mati, maka Kristus tidak bangkit lagi. Dan jika Kristus tidak akan bangkit lagi, kemudian pemberitaan kami sia-sia, dan Anda iman juga sia-sia "( 1 Korintus 15:12 sqq. ). The Rasul mengkhotbahkan kebangkitan orang mati sebagai salah satu dasar doktrin dari Kristen , di Athena , misalnya ( Kisah 17:18, 31, 32 ), di Yerusalem (xxiii, 6), sebelum Felix (Xxiv, 15), sebelum Agripa (xxvi, 8). Dia menekankan pada yang sama doktrin dalam bukunya Surat ( Roma 8:11 ; 1 Korintus 6:14 ; sqq 15:12. ; 2 Korintus 4:14 ; sqq 5:1. ; Filipi 3:21 , 1 Tesalonika 4:12-16 ; 2 Timotius 2:11 ; Ibrani 6:02 ), dan dalam hal ini dia setuju dengan Wahyu (Xx, 12 sqq.).

 

Tradition

It is not surprising that the Tradition of the early Church agrees with the clear teaching of both the Old and New Testaments. We have already referred to a number of creeds and professions of faith which may be considered as part of the Church's official expression of her faith. Here we have only to point out a number of patristic passages, in which the Fathers teach the doctrine of the general resurrection in more or less explicit terms. St. Clement of Rome, I Corinthians 25; St. Justin Martyr, "De resurrect.", vii sqq.; Idem, Dialogue with Trypho 80; Athenagoras, "De resur. carn.", iii; Tatian, "Adv. Graec.", vi; St. Irenæus, "Contra haer.", I, x; V, vi, 2; Tertullian, "Contra Marcion.", V, ix; Idem, "De praescript.", xiii; Idem, On the Resurrection of the Flesh I.12, 15, 63; Minucius Felix, "Octav.", xxxiv; Origen, tom. XVII, in Matt., xxix; Idem, De Principiis Preface, no. 5; Idem, "In Lev.", v, 10; Hippolytus, "Adv. Graec." in P.G., X, 799; St. Cyril of Jerusalem, Catechetical Lectures XVIII.15; St. Ephraem, "De resurrect. mort."; St. Basil, "Ep. cclxxi", 3; St. Epiphanius, "In ancor.", lxxxiii sq., xcix; St. Ambrose, "De excessu frat. sui Satyri", II, lxvii, cii; Idem, "In Ps. cxviii", serm. x, n. 18; Ps. Ambr., "De Trinit.", xxiii, in P.L. XVII, 534; St. Jerome, "Ep. ad Paul" in LIII, 8; Rufinus, "In symbol.", xliv sq.; St. Chrysostom (Ps. Chrysostom), "Fragm. in libr. Job" in P.G., LXIV, 619; St. Peter Chrysologus, serm. 103, 118; "Apost. Constit.", VII, xli; .htm-->St. Augustine "Enchirid.", 84; Idem, City of God XX.20; Theodoret, "De provident.", or. ix; Church History I.3.

 Hal ini tidak mengherankan bahwa Tradisi dari awal Gereja setuju dengan pengajaran yang jelas dari kedua Lama dan Perjanjian Baru . Kami telah dirujuk ke sejumlah kredo dan profesi dari iman yang dapat dianggap sebagai bagian dari Gereja ekspresi resmi nya iman . Di sini kita hanya untuk menunjukkan sejumlah patristik bagian, di mana Bapa mengajarkan doktrin dari umum kebangkitan dalam kurang eksplisit istilah atau lebih. St Clement dari Roma , I Korintus 25 ; St Justin Martyr , "membangkitkan De.", sqq vii;. Idem, Dialog dengan Trypho 80 ; Athenagoras , "De resur carn..", iii; Tatian , "Adv Graec..", vi; St Irenaeus , "Contra Haer.", I, x, V, vi, 2, Tertullian , "Contra Marcion ".", V, ix; Idem, De praescript,. ", Xiii; Idem Pada Kebangkitan I.12 Daging 15,, 63 ; Minucius Felix , "Octav;.", XXXIV Origenes , tom dalam. XVII, Matt. , Xxviii; Idem, De Principiis Kata Pengantar, tidak. 5 ; Idem, ", v, 10" Dalam Im.; Hippolytus , "Adv. Graec ;. "Di PG, X, 799 St Cyril dari Yerusalem , Katekese Dosen XVIII.15 ; St Ephraem , "De membangkitkan. mort;. " St Basil , "Ep. cclxxi ", 3; St Epifanius , "Dalam Ancor;.", lxxxiii persegi, xcix St Ambrosius , "De excessu frat. sui Satyri ", II, lxvii, Cii; Idem," Dalam Ps . cxviii ", SERM x, n. 18.; Ps . Ambr;., "De Trinit.", Xxiii, dalam PL XVII, 534 St Jerome , "Ep Paulus. ad" di LIII, 8; Rufinus , "Di simbol ;. ", XLIV persegi St Krisostomus (Ps. Chrysostom ), "Fragm. Di libr. Pekerjaan "Di PG, LXIV, 619; St Peter Chrysologus , SERM. 103, 118; "Apost Constit..", VII, XLI; htm -> St. Agustinus "Enchirid.", 84; Idem, Kota XX.20 Allah ; Theodoret , "De esok.", Atau. ix; Sejarah Gereja I.3 .


The general resurrection can hardly be proved from reason, though we may show its congruity.
  • As the soul has a natural propensity to the body, its perpetual separation from the body would seem unnatural.
  • As the body is the partner of the soul's crimes, and the companion of her virtues, the justice of God seems to demand that the body be the sharer in the soul's punishment and reward.
  • As the soul separated from the body is naturally imperfect, the consummation of its happiness, replete with every good, seems to demand the resurrection of the body.
Umum kebangkitan hampir tidak dapat dibuktikan dari alasan , Meskipun kami mungkin akan menampilkan harmoni nya.
  • Sebagai jiwa memiliki alam kecenderungan untuk tubuh, pemisahan terus-menerus dari tubuh akan tampak tidak wajar.
  • Seperti tubuh adalah mitra dari jiwa kejahatan, dan rekan-nya kebajikan , Dengan keadilan dari Allah tampaknya menuntut bahwa tubuh menjadi pengikut dalam jiwa hukuman dan ganjaran.
  • Ketika jiwa dipisahkan dari tubuh tentu saja tidak sempurna, penyempurnaan dari yang kebahagiaan , penuh dengan setiap baik , Tampaknya permintaan kebangkitan tubuh.
The first of these reasons appears to be urged by Christ Himself in Matthew 22:23; the second reminds one of the words of St. Paul, 1 Corinthians 15:19, and 2 Thessalonians 1:4. Besides urging the foregoing arguments, the Fathers appeal also to certain analogies found in revelation and in nature itself, e.g. Jonas in the whale's belly, the three children in the fiery furnace, Daniel in the lions' den, the carrying away of Henoch and Elias, the raising of the dead, the blossoming of Aaron's rod, the preservation of the garments of the Israelites in the desert, the grain of seed dying and springing up again, the egg, the season of the year, the succession of day and night. Many pictures of early Christian art express these analogies. But in spite of the foregoing congruities, theologians more generally incline to the opinion that in the state of pure nature there would have been no resurrection of the body.

Yang pertama alasan ini tampaknya didorong oleh Kristus sendiri dalam Matius 22:23 , yang kedua mengingatkan salah satu kata dari St Paulus , 1 Korintus 15:19 , dan 2 Tesalonika 1:04 . Selain mendesak argumen di atas, Bapa banding juga untuk tertentu analogi ditemukan di wahyu dan dalam alam sendiri, misalnya Jonas dalam perut ikan paus, tiga anak-anak dalam api pembakaran, Daniel di kandang singa ', yang membawa pergi dari Henoch dan Elias , Yang membangkitkan orang mati, akan berkembangnya Aaron batang, pengawetan pakaian dari Israel di padang gurun , butir biji sekarat dan bermunculan lagi, telur, musim tahun, penggantian hari dan malam. Banyak gambar awal seni Kristen mengekspresikan analogi . Tapi meskipun congruities atas, teolog lebih umum cenderung untuk berpendapat bahwa di negara bagian murni alam ada akan ada kebangkitan tubuh.

 

Characteristics of the risen body

All shall rise from the dead in their own, in their entire, and in immortal bodies; but the good shall rise to the resurrection of life, the wicked to the resurrection of Judgment. It would destroy the very idea of resurrection, if the dead were to rise in bodies not their own. Again, the resurrection, like the creation, is to be numbered amongst the principal works of God; hence, as at the creation all things are perfect from the hand of God, so at the resurrection all things must be perfectly restored by the same omnipotent hand. But there is a difference between the earthly and the risen body; for the risen bodies of both saints and sinners shall be invested with immortality. This admirable restoration of nature is the result of the glorious triumph of Christ over death as described in several texts of Sacred Scripture: Isaiah 25:8; Osee, xiii, 14; 1 Corinthians 15:26; Apocalypse 2:4. But while the just shall enjoy an endless felicity in the entirety of their restored members, the wicked "shall seek death, and shall not find it, shall desire to die, and death shall fly from them" (Revelation 9:6).
Semua harus naik dari kematian dalam mereka sendiri, dalam seluruh mereka, dan abadi tubuh, tetapi baik harus naik ke kebangkitan kehidupan , Yang jahat ke kebangkitan Penghakiman . Ini akan menghancurkan sangat ide dari kebangkitan, jika mati adalah untuk naik dalam tubuh bukan milik mereka sendiri. Sekali lagi, kebangkitan, seperti penciptaan , Adalah untuk diberi nomor antara karya-karya utama Allah , maka, seperti pada penciptaan segala hal sempurna dari tangan Tuhan , sehingga pada kebangkitan segala sesuatu harus sempurna dikembalikan oleh yang sama mahakuasa tangan. Tapi ada perbedaan antara duniawi dan bangkit badan; untuk bangkit badan dari kedua orang kudus dan orang berdosa harus diinvestasikan dengan keabadian . Restorasi ini mengagumkan alam merupakan hasil dari mulia kemenangan Kristus atas maut seperti yang dijelaskan dalam beberapa teks Kitab Suci : Yesaya 25:8 ; Osee , Xiii, 14; 1 Korintus 15:26 ; Wahyu 02:04 . Namun sementara hanya akan menikmati tak berujung kebahagiaan dalam keseluruhan dipulihkan anggota mereka, jahat "Akan mencari maut, dan tidak akan menemukannya, akan keinginan untuk mati, dan kematian akan terbang dari mereka" ( Wahyu 9:06 ).

These three characteristics, identity, entirety, and immortality, will be common to the risen bodies of the just and the wicked. But the bodies of the saints shall be distinguished by four transcendent endowments, often called qualities.
  • The first is "impassibility", which shall place them beyond the reach of pain and inconvenience. "It is sown", says the Apostle, "in corruption, it shall rise in incorruption" (1 Corinthians 15:42). The Schoolmen call this quality impassibility', not incorruption, so as to mark it as a peculiarity of the glorified body; the bodies of the damned will be incorruptible indeed, but not impassible; they shall be subject to heat and cold, and all manner of pain.
  • The next quality is "brightness", or "glory", by which the bodies of the saints shall shine like the sun. "It is sown in dishonour," says the Apostle, "it shall rise in glory" (1 Corinthians 15:43; cf. Matthew 13:43; 17:2; Philippians 3:21). All the bodies of the saints shall be equally impassible, but they shall be endowed with different degrees of glory. According to St. Paul: "One is the glory of the sun, another the glory of the moon, another the glory of the stars. For star differeth from star in glory"'(1 Corinthians 15:41-42).
  • The third quality is that of "agility", by which the body shall be freed from its slowness of motion, and endowed with the capability of moving with the utmost facility and quickness wherever the soul pleases. The Apostle says: "It is sown in weakness, it shall rise in power" (1 Corinthians 15:43).
  • The fourth quality is "subtility", by which the body becomes subject to the absolute dominion of the soul. This is inferred from the words of the Apostle: "It is sown a natural body, it shall rise a spiritual body" (1 Corinthians 15:44). The body participates in the soul's more perfect and spiritual life to such an extent that it becomes itself like a spirit. We see this quality exemplified in the fact that Christ passed through material objects. 
Ketiga karakteristik, identitas, keutuhan, dan keabadian , akan umum ke bangkit tubuh dari hanya dan jahat . Tetapi tubuh dari orang-orang kudus harus dibedakan dengan empat anugerah transenden, sering disebut kualitas .
  • Yang pertama adalah "impassibility", yang akan menempatkan mereka di luar jangkauan rasa sakit dan ketidaknyamanan. "Yang ditaburkan", kata Rasul , "Dalam korupsi, harus naik dalam yang tidak dapat binasa "( 1 Korintus 15:42 ). Para Schoolmen menyebutnya kualitas impassibility ', tidak binasa, sehingga untuk menandainya sebagai kekhasan dari dimuliakan badan; mayat terkutuk memang akan binasa, tetapi tidak impassible, mereka harus tunduk terhadap panas dan dingin, dan segala macam rasa sakit.
  • Berikutnya kualitas adalah "terang", atau "kemuliaan", dimana mayat-mayat orang kudus akan bersinar seperti matahari. "Yang ditaburkan di aib," kata Rasul , "Itu akan naik di kejayaan "( 1 Korintus 15:43 ; cf. Matius 13:43 , 17:02 , Filipi 3:21 ). Semua tubuh orang kudus harus sama impassible, tetapi mereka akan diberkahi dengan derajat yang berbeda kejayaan . Menurut St Paulus : "Salah satunya adalah kejayaan matahari, sama lain kejayaan bulan, sama lain kejayaan bintang-bintang. Untuk differeth bintang dari bintang di kejayaan "'( 1 Korintus 15:41-42 ).
  • Yang ketiga kualitas adalah "kelincahan", dimana tubuh akan dibebaskan dari aliran yang lambat gerak, dan diberkahi dengan kemampuan bergerak dengan fasilitas maksimal dan kecepatan di mana pun jiwa menyenangkan. The Rasul mengatakan: "Yang ditaburkan dalam kelemahan, ia harus naik dalam kekuasaan "( 1 Korintus 15:43 ).
  • Yang keempat kualitas adalah "subtility", dimana tubuh menjadi tunduk pada mutlak kerajaan jiwa . Hal ini disimpulkan dari kata-kata Rasul : "Yang ditaburkan adalah alam tubuh, maka harus naik sebuah rohani tubuh "( 1 Korintus 15:44 ). Tubuh berpartisipasi dalam jiwa lebih sempurna dan kehidupan spiritual sedemikian rupa sehingga menjadi dirinya sendiri seperti semangat . Kami melihat ini kualitas dicontohkan dalam kenyataan bahwa Kristus melewati obyek material.

http://www.newadvent.org/cathen/12792a.htm



Resurrection

From Wikipedia, the free encyclopedia

 
Resurrection refers to the literal coming back to life of the biologically dead. It is used both with respect to particular individuals or the belief in a General Resurrection of the dead at the end of the world. The General Resurrection is featured prominently in Jewish, Christian, and Muslim scriptures. The death and resurrection of Jesus is the central focus of Christianity.

 

Kebangkitan mengacu pada literal kembali ke kehidupan dari biologis mati . Hal ini digunakan baik sehubungan dengan individu-individu tertentu atau kepercayaan dalam Kebangkitan Umum orang mati pada akhir dunia. Kebangkitan Jenderal menonjol dalam Yahudi, Kristen, dan kitab suci Islam. Para kematian dan kebangkitan Yesus adalah fokus utama kekristenan.

Contents

 

 Judaism

There are three explicit examples in the Hebrew Bible (Tanakh) of people being resurrected from the dead:
  • The prophet Elijah prays and God raises a young boy from death (1 Kings 17:17-24)
  • Elisha raises the son of the Shunammite woman (2 Kings 4:32-37); this was the very same child whose birth he previously foretold (2 Kings 4:8-16)
  • A dead man's body that was thrown into the dead Elisha's tomb is resurrected when the body touches Elisha's bones (2 Kings 13:21)
Ada tiga contoh eksplisit dalam Alkitab Ibrani (Tanakh) dari orang-orang yang dibangkitkan dari antara orang mati:
  • Nabi Elia berdoa dan Tuhan membangkitkan seorang anak muda dari kematian ( 1 Raja-raja 17:17-24 )
  • Elisa mengangkat anak perempuan Sunem ( 2 Raja-raja 4:32-37 ), ini adalah sama anak yang yang lahir dia sebelumnya meramalkan ( 2 Raja-raja 4:8-16 )
  • Tubuh pria mati   yang dilemparkan ke mati Elisa makam dibangkitkan ketika menyentuh tubuh tulang Elisa ( 2 Raja-raja 13:21 ) 

 

 Ancient religions in the Near East

The concept of resurrection is found in the writings of some ancient non-Abrahamic religions in the Middle East. A few extant Egyptian and Canaanite writings allude to dying and rising gods such as Osiris and Baal. Sir James Frazer in his book The Golden Bough relates to these dying and rising gods, but many of his examples, according to various scholars, distort the sources. Taking a more positive position, Mettinger argues in his recent book that the category of rise and return to life is significant for the following deities: Ugaritic Baal, Melquart, Adonis, Eshmun, Osiris and Dumuzi.
 

Konsep kebangkitan ditemukan dalam tulisan-tulisan dari beberapa agama-agama non-Ibrahim kuno di Timur Tengah. Beberapa masih ada Mesir dan Kanaan tulisan menyinggung kematian dan kebangkitan dewa seperti Osiris dan Baal . Sir James Frazer dalam bukunya The Golden dahan berkaitan dengan ini dan meningkat dewa sekarat,  tetapi banyak contoh nya, menurut berbagai ulama, merusak sumber-sumber.  Mengambil posisi yang lebih positif, Mettinger berpendapat dalam buku terbarunya bahwa kategori bangkit dan kembali ke kehidupan yang signifikan bagi para dewa berikut: Ugaritik Baal , Melquart , Adonis , Eshmun , Osiris dan Dumuzi . 

 

 Ancient Greek religion

In ancient Greek religion, a number of men and women were made physically immortal as they were resurrected from the dead. Asclepius, was killed by Zeus only to be resurrected and transformed into a major deity. Achilles, after being killed, was snatched from his funeral pyre by his divine mother Thetis and resurrected, brought to an immortal existence in either Leuce, Elysian plains or the Islands of the Blessed. Memnon, who was killed by Achilles, seems to have a received a similar fate. Alcmene, Castor, Heracles, and Melicertes, were also among the figures sometimes considered to have been resurrected to physical immortality. According to Herodotus's Histories, the seventh century BC sage Aristeas of Proconnesus was first found dead, after which his body disappeared from a locked room. Later he found not only to have been resurrected but to have gained immortality.
 

Dalam agama Yunani kuno , sejumlah pria dan wanita dibuat secara fisik abadi karena mereka dibangkitkan dari antara orang mati. Asclepius , dibunuh oleh Zeus hanya untuk dibangkitkan dan diubah menjadi dewa utama. Achilles , setelah dibunuh, itu menyambar dari nya kayu pembakaran jenazah oleh ilahi ibunya Thetis dan dibangkitkan, dibawa ke eksistensi abadi di salah, Leuce dataran Elysian atau Kepulauan Santa . Memnon , yang dibunuh oleh Achilles, tampaknya memiliki menerima nasib yang sama. Alcmene , Castor , Heracles , dan Melicertes , juga antara tokoh-tokoh kadang-kadang dianggap telah dibangkitkan untuk keabadian fisik. Menurut Herodotus s ' Histories , abad ketujuh SM bijak Aristeas dari Proconnesus pertama kali ditemukan tewas, setelah tubuhnya menghilang dari ruang terkunci. Kemudian ia menemukan bukan hanya telah dibangkitkan tetapi telah mendapatkan keabadian.

 
Many other figures, like a great part of those who fought in the Trojan and Theban wars, Menelaus, and the historical pugilist Cleomedes of Astupalaea, were also believed to have been made physically immortal, but without having died in the first place. Indeed, in Greek religion, immortality originally always included an eternal union of body and soul. The philosophical idea of an immortal soul was a later invention, which, although influential, never had a breakthrough in the Greek world. As may be witnessed even into the Christian era, not least by the complaints of various philosophers over popular beliefs, traditional Greek believers maintained the conviction that certain individuals were resurrected from the dead and made physically immortal and that for the rest of us, we could only look forward to an existence as disembodied and dead souls.

 

Banyak tokoh-tokoh lainnya, seperti sebagian besar dari mereka yang bertempur di Trojan dan perang Theba, Menelaus , dan petinju bayaran sejarah Cleomedes dari Astupalaea , juga diyakini telah dibuat secara fisik abadi, tetapi tanpa harus meninggal di tempat pertama. Memang, dalam agama Yunani, keabadian awalnya selalu disertakan kesatuan abadi dari tubuh dan jiwa. Gagasan filosofis dari sebuah jiwa yang abadi adalah penemuan kemudian, yang meskipun berpengaruh, tidak pernah memiliki terobosan dalam dunia Yunani. Seperti mungkin disaksikan bahkan ke era Kristen, tidak sedikit oleh berbagai keluhan para filsuf atas kepercayaan populer, percaya tradisional Yunani mempertahankan keyakinan bahwa individu-individu tertentu dibangkitkan dari antara orang mati dan membuat fisik abadi dan bahwa selama sisa kita, kita bisa hanya melihat ke depan untuk eksistensi sebagai dan mati jiwa tanpa tubuh.  

 
This traditional religious belief in physical immortality was generally denied by the Greek philosophers. Writing his Lives of Illustrious Men (Parallel Lives) in the first century CE, the Middle Platonic philosopher Plutarch's chapter on Romulus gave an account of his mysterious disappearance and subsequent deification, comparing it to traditional Greek beliefs such as the resurrection and physical immortalization of Alcmene and Aristeas the Proconnesian, "for they say Aristeas died in a fuller's work-shop, and his friends coming to look for him, found his body vanished; and that some presently after, coming from abroad, said they met him traveling towards Croton." Plutarch openly scorned such beliefs held in traditional ancient Greek religion, writing, "many such improbabilities do your fabulous writers relate, deifying creatures naturally mortal."
 


 

Keyakinan agama tradisional di keabadian fisik pada umumnya ditolak oleh para filsuf Yunani. Menulis Kehidupan nya Pria Mulia ( Kehidupan Paralel ) pada abad pertama, Platonis Tengah filsuf Plutarch bab 's pada Romulus memberikan penjelasan tentang hilangnya misterius dan pendewaan berikutnya, membandingkannya dengan kepercayaan Yunani tradisional seperti kebangkitan dan hal mengekalkan fisik dari Alcmene dan Aristeas yang Proconnesian, "karena mereka mengatakan Aristeas meninggal di-toko kerja lebih lengkap, dan teman-temannya datang untuk mencarinya, menemukan tubuhnya lenyap, dan bahwa beberapa saat setelah itu, datang dari luar negeri, mengatakan mereka bertemu perjalanan menuju Croton. " Plutarch terbuka mencemooh keyakinan yang diadakan dalam agama tradisional Yunani kuno, menulis, "improbabilities seperti banyak penulis hebat Anda berhubungan, secara alami deifying makhluk fana."

 
The parallel between these traditional beliefs and the later resurrection of Jesus was not lost on the early Christians, as Justin Martyr argued: “when we say … Jesus Christ, our teacher, was crucified and died, and rose again, and ascended into heaven, we propose nothing different from what you believe regarding those whom you consider sons of Zeus.” (1 Apol. 21). There is, however, no belief in a general resurrection in ancient Greek religion, as the Greeks held that not even the gods were able to recreate flesh that had been lost to decay, fire or consumption. The notion of a general resurrection of the dead was therefore apparently quite preposterous to the Greeks. This is made clear in Paul's Areopagus discourse. After having first told about the resurrection of Jesus, which makes the Athenians interested to hear more, Paul goes on, relating how this event relates to a general resurrection of the dead:

 

Sejajar antara kepercayaan tradisional dan kemudian kebangkitan Yesus tidak hilang pada umat Kristen awal, seperti Justin Martyr berpendapat: "ketika kita mengatakan ... Yesus Kristus, guru kami, disalibkan dan mati, dan bangkit kembali, dan naik ke surga, kami mengusulkan apa yang berbeda dari apa yang Anda percaya tentang mereka yang Anda anggap anak dari Zeus). "(1 Apol. 21. Ada, bagaimanapun, tidak ada kepercayaan dalam kebangkitan umum dalam agama Yunani kuno, sebagai orang Yunani menyatakan bahwa bahkan para dewa mampu menciptakan daging yang telah hilang membusuk, kebakaran atau konsumsi. Gagasan kebangkitan umum orang mati karena itu tampaknya cukup masuk akal untuk orang-orang Yunani. Ini dibuat jelas dalam Paulus 's Areopagus wacana. Setelah pertama menceritakan tentang kebangkitan Yesus, yang membuat orang Atena tertarik untuk mendengar lebih banyak, Paulus melanjutkan, acara ini menceritakan bagaimana berhubungan dengan kebangkitan umum orang mati:
"Therefore having overlooked the times of ignorance, God is now declaring to men that all everywhere should repent, because He has fixed a day in which He will judge the world in righteousness through a Man whom He has appointed, having furnished proof to all men by raising Him from the dead.” Now when they heard of the resurrection of the dead, some began to sneer, but others said, `We shall hear you again concerning this.'"
"Oleh karena itu memiliki mengabaikan zaman kebodohan, Allah kini menyatakan kepada manusia bahwa semua di mana-mana harus bertobat, karena Ia telah menetapkan suatu hari di mana Ia akan menghakimi dunia dalam kebenaran melalui Manusia siapa yang Dia telah menunjuk, setelah bukti diserahkan kepada semua orang dengan membangkitkan Dia dari antara orang mati. "Sekarang ketika mereka mendengar tentang kebangkitan orang mati, beberapa orang mulai mengejek, tetapi yang lain berkata, 'Kami akan mendengar lagi tentang ini.'"

 

 Christianity

In Christianity, resurrection most critically concerns the Resurrection of Jesus Christ, but also includes the resurrection of Judgment Day known as the Resurrection of the dead by those Christians who subscribe to the Nicene Creed (which is the majority or Mainstream Christianity), as well as the resurrection miracles done by Jesus and the prophets of the Old Testament.
 

Dalam Kristen , kebangkitan paling kritis menyangkut Kebangkitan Yesus Kristus, tetapi juga mencakup kebangkitan hari kiamat dikenal sebagai Kebangkitan orang mati oleh orang-orang Kristen yang berlangganan Syahadat Nicea (yang merupakan mayoritas atau Mainstream Kristen ), serta kebangkitan mukjizat yang dilakukan oleh Yesus dan para nabi dari Perjanjian Lama

 

 Resurrection of Jesus


 
Many Christians regard the resurrection of Jesus as the central doctrine in Christianity. Others take the Incarnation of Jesus to be more central; however, it is the miracles — and particularly his Resurrection — which provide validation of his incarnation. According to Paul, the entire Christian faith hinges upon the centrality of the resurrection of Jesus and the hope for a life after death. The Apostle Paul wrote in his first letter to the Corinthians:
"If only for this life we have hope in Christ, we are to be pitied more than all men. But Christ has indeed been raised from the dead, the first fruits of those who have fallen asleep."
Nearly all Christians - Catholic, Orthodox and Protestant and adherents of the Assyrian Church of the East - accept the resurrection of Jesus as a real historical event, and condemn the denial of the physical reality of the resurrection as a heresy. Docetism, the heresy that denied the death and subsequent resurrection of Jesus by emphasizing that Jesus was only God and not man, was condemned by Proto-orthodox Christianity in the late 1st to early 2nd century.
 

Banyak orang Kristen menganggap kebangkitan Yesus sebagai doktrin sentral dalam kekristenan. Lainnya mengambil Inkarnasi Yesus menjadi lebih sentral, namun itu adalah mukjizat - dan terutama Kebangkitan-Nya - yang memberikan validasi inkarnasi-Nya. Menurut Paulus, engsel seluruh iman Kristen pada sentralitas dari kebangkitan Yesus dan harapan untuk kehidupan setelah kematian. Para Rasul Paulus menulis dalam surat pertamanya kepada jemaat Korintus:
"Jika hanya untuk kehidupan ini kita menaruh pengharapan pada Kristus, kita harus dikasihani lebih daripada semua orang mati. Tetapi Kristus memang telah dibangkitkan dari antara, buah pertama dari mereka yang telah jatuh tertidur." 
Hampir semua orang Kristen - Katolik, Ortodoks dan dan penganut Protestan dari Gereja Timur Asiria - menerima kebangkitan Yesus sebagai peristiwa historis yang nyata, dan mengutuk penolakan realitas fisik dari kebangkitan sebagai bidaah . Docetisme , ajaran sesat yang menyangkal kematian dan kebangkitan berikutnya Yesus dengan menekankan bahwa Yesus hanya Allah dan bukan manusia, dikutuk oleh -ortodoks Kristen Proto  pada akhir 1 sampai awal abad ke-2.

 

 Resurrection miracles


The Resurrection of Lazarus, painting by Leon Bonnat, France, 1857.

 
During the Ministry of Jesus on earth, before his crucifixion, he commissioned his Twelve Apostles to, among other things, raise the dead. In the New Testament of the Bible, Jesus is said to have raised several persons from death, but none of these became immortal in the process. These resurrections included the daughter of Jairus shortly after death, a young man in the midst of his own funeral procession, and Lazarus, who had been buried for four days. According to the Gospel of Matthew, after Jesus's resurrection, many of the dead saints came out of their tombs and entered Jerusalem, where they appeared to many. Some scholars interpret this passage as a description of a legendary story rather than a real event.
Similar resurrections are credited to Christian apostles and saints. Peter allegedly raised a woman named Dorcas (called Tabitha), and Paul revived a man named Eutychus who had fallen asleep and fell from a window to his death, according to the book of Acts. Proceeding the apostolic era, many saints were said to resurrect the dead, as recorded in Orthodox Christian hagiographies.
 

Selama Departemen Yesus di bumi, sebelum nya penyaliban , ia menugaskan nya Dua Belas Rasul untuk, antara lain, menghidupkan orang mati.  Dalam Perjanjian Baru dari Alkitab , Yesus dikatakan telah mengangkat beberapa orang dari kematian, tapi tidak ada yang menjadi abadi dalam . Kebangkitan ini termasuk putri Yairus lama setelah kematian, seorang pemuda di tengah-tengah sendiri pemakaman prosesi, dan Lazarus , yang telah terkubur selama empat hari. Menurut Injil Matius , setelah kebangkitan Yesus, banyak orang mati orang-orang kudus keluar dari kuburan mereka dan masuk Yerusalem , di mana mereka menampakkan diri kepada banyak. Beberapa ulama menafsirkan bagian ini sebagai gambaran dari sebuah cerita legendaris bukan peristiwa nyata.

Kebangkitan serupa dikreditkan ke Kristen rasul dan orang-orang kudus. Peter diduga mengangkat seorang wanita bernama Dorkas (disebut Tabitha), dan Paul menghidupkan kembali seorang pria bernama Eutikhus yang telah jatuh tertidur dan jatuh dari jendela untuk kematiannya, menurut kitab Kisah Para Rasul . Prosiding era apostolik, banyak orang kudus dikatakan membangkitkan orang mati, seperti yang tercatat dalam hagiografi Ortodoks Kristen.  


 

Resurrection of the dead


 


 

Christianity started as a religious movement within 1st-century Judaism (late Second Temple Judaism), and it retains the Pharisaic belief in the resurrection of the dead. Whereas this belief was only one of many beliefs held about the world to come in Second Temple Judaism, and was notably rejected by the Sadducees, this belief became dominant within Early Christianity and soon included an insistence on the resurrection of the flesh, against gnostic teachings that flesh was evil. Most modern Christian churches continue to uphold the belief that there will be a general resurrection of the dead and "world to come", perhaps as prophesied by Paul when he said: "...he hath appointed a day, in the which he will judge the world..." (Acts 17:31 KJV) and "...there shall be a resurrection of the dead, both of the just and unjust." (Acts 24:15 KJV). Most also teach that it is only as a result of the atoning work of Christ, by grace through faith, that people are spared eternal punishment as judgment for their sins.
Belief in the resurrection of the dead, and Jesus Christ's role as judge, is codified in the Apostles' Creed, which is the fundamental creed of Christian baptismal faith. The Book of Revelation also makes many references about the Day of Judgment when the dead will be raised up.

Acts 17:30-31 (New International Version, ©2011)

30 In the past God overlooked such ignorance, but now he commands all people everywhere to repent.
31 For he has set a day when he will judge the world with justice by the man he has appointed. He has given proof of this to everyone by raising him from the dead.”
 

Acts 24:14-16 (New International Version, ©2011)

14 However, I admit that I worship the God of our ancestors as a follower of the Way, which they call a sect. I believe everything that is in accordance with the Law and that is written in the Prophets,
 15 and I have the same hope in God as these men themselves have, that there will be a resurrection of both the righteous and the wicked.
 16 So I strive always to keep my conscience clear before God and man.
 
Kekristenan dimulai sebagai sebuah gerakan keagamaan dalam Yudaisme abad ke-1 (terlambat Yudaisme Bait Suci Kedua ), dan mempertahankan Farisi kepercayaan dalam kebangkitan orang mati . Sedangkan keyakinan ini hanya salah satu keyakinan yang diadakan tentang dunia yang akan datang di Second Temple Yudaisme, dan terutama ditolak oleh orang-orang Saduki , kepercayaan ini menjadi dominan dalam Kekristenan awal dan segera termasuk sebuah desakan terhadap kebangkitan daging, melawan gnostik ajaran daging yang jahat. Paling modern gereja-gereja Kristen terus menegakkan keyakinan bahwa akan ada seorang jenderal kebangkitan orang mati dan "dunia yang akan datang", mungkin sebagai dinubuatkan oleh Paulus ketika ia berkata: "... ia telah diangkat sehari, di mana ia akan menghakimi dunia ... " ( Kisah 17:31 KJV) dan "... akan ada kebangkitan orang mati, baik orang benar dan tidak adil . " ( Kis 24:15 KJV). Kebanyakan juga mengajarkan bahwa hanya sebagai hasil karya penebusanNya Kristus, oleh kasih karunia melalui iman , bahwa orang-orang terhindar dari hukuman kekal sebagai penghakiman atas mereka dosa .

Dalam kebangkitan orang mati, dan Yesus Kristus peran Kepercayaan sebagai hakim, yang dikodifikasikan dalam Pengakuan Iman Rasuli , yang merupakan keyakinan mendasar dari Kristen pembaptisan iman. Para Kitab Wahyu juga membuat banyak referensi tentang hari kiamat ketika mati akan dibangkitkan.  




 

Platonic philosophy

In Platonic philosophy and other Greek philosophical thought, at death the soul was said to leave the inferior body behind. The idea that Jesus was resurrected spiritually rather than physically even gained popularity among some Christian teachers, whom the author of 1 John declared to be antichrists. Similar beliefs appeared in the early church as Gnosticism. However, in Luke 24:39, the resurrected Jesus expressly states "behold my hands and my feet, that it is I myself. Handle me and see, for a spirit does not have flesh and bones as you see I have." For Greeks holding to more traditional ancient Greek religion, this insistence on the physical nature of the resurrection held a distinct appeal as they usually considered immortality to be dependent on an eternal union of body and soul.

 

Dalam filsafat Plato dan pemikiran filosofis Yunani lainnya, pada saat kematian jiwa dikatakan untuk meninggalkan tubuh inferior belakang. Gagasan bahwa Yesus dibangkitkan secara rohani daripada fisik bahkan mendapatkan popularitas di kalangan beberapa guru Kristen, siapa penulis 1 Yohanes dinyatakan sebagai antikristus . keyakinan serupa muncul di gereja mula-mula sebagai Gnostisisme . Namun, dalam Lukas 24:39, yang dibangkitkan Yesus secara tegas menyatakan "lihatlah tangan dan kaki saya, bahwa itu adalah saya sendiri Tangani saya. Dan lihatlah, karena hantu tidak ada daging dan tulangnya, seperti yang Anda lihat saya miliki." Untuk orang-orang Yunani memegang lebih tradisional agama Yunani kuno, ini desakan pada sifat fisik kebangkitan mengadakan banding berbeda karena mereka biasanya dianggap keabadian adalah sangat tergantung pada kesatuan abadi dari tubuh dan jiwa.

 

 Contemporary Biblical criticism

According to Herbert C. Brichtothe, writing in Reform Judaism's Hebrew Union College Annual, the family tomb is the central concept in understanding biblical views of the afterlife. Brichtothe states that it is "not mere sentimental respect for the physical remains that is...the motivation for the practice, but rather an assumed connection between proper sepulture and the condition of happiness of the deceased in the afterlife" According to Brichtothe, the early Israelites apparently believed that the graves of family, or tribe, united into one, and that this unified collectivity is to what the Biblical Hebrew term Sheol refers. Although not well defined in the Tanakh, Sheol in this view was a subterranean underworld where the souls of the dead went after the body died. The Babylonians had a similar underworld called Aralu, and the Greeks had one known as Hades. For biblical references to Sheol see Genesis 42:38, Isaiah 14:11, Psalm 141:7, Daniel 12:2, Proverbs 7:27 and Job 10:21,22, and 17:16, among others. According to Brichtothe, other Biblical names for Sheol were: Abaddon (ruin), found in Psalm 88:11, Job 28:22 and Proverbs 15:11; Bor (the pit), found in Isaiah 14:15, 24:22, Ezekiel 26:20; and Shakhat (corruption), found in Isaiah 38:17, Ezekiel 28:8.

 

 Zen Buddhism

There are stories in Buddhism where the power of resurrection was allegedly demonstrated in Chan or Zen tradition. One is the legend of Bodhidharma, the Indian master who brought the Ekayana school of India to China that subsequently became Chan Buddhism.
The other is the passing of Chinese Chan master Puhua (J., Fuke) and is recounted in the Record of Linji (J., Rinzai). Puhua was known for his unusual behavior and teaching style so it is no wonder that he is associated with an event that breaks the usual prohibition on displaying such powers. Here is the account from Irmgard Schloegl's "The Zen Teaching of Rinzai".
65. One day at the street market Fuke was begging all and sundry to give him a robe. Everybody offered him one, but he did not want any of them. The master [Linji] made the superior buy a coffin, and when Fuke returned, said to him: "There, I had this robe made for you." Fuke shouldered the coffin, and went back to the street market, calling loudly: "Rinzai had this robe made for me! I am off to the East Gate to enter transformation" (to die)." The people of the market crowded after him, eager to look. Fuke said: "No, not today. Tomorrow, I shall go to the South Gate to enter transformation." And so for three days. Nobody believed it any longer. On the fourth day, and now without any spectators, Fuke went alone outside the city walls, and laid himself into the coffin. He asked a traveler who chanced by to nail down the lid. The news spread at once, and the people of the market rushed there. On opening the coffin, they found that the body had vanished, but from high up in the sky they heard the ring of his hand bell.
Ada cerita dalam Buddhisme mana kuasa kebangkitan diduga ditunjukkan dalam Chan atau Zen tradisi. Salah satunya adalah legenda dari Bodhidharma , master India yang membawa Ekayana sekolah India ke Cina yang kemudian menjadi Chan Buddhisme.
 

Yang lainnya adalah lewat Chan master Cina Puhua (J., Fuke) dan diceritakan dalam Rekaman Linji  (J. Rinzai ). Puhua dikenal atas perilaku yang tidak biasa dan gaya mengajar sehingga tidak mengherankan bahwa ia dikaitkan dengan sebuah peristiwa yang melanggar larangan biasa pada menampilkan kekuatan tersebut. Berikut adalah akun dari "Pengajaran Zen Rinzai" Irmgard Schloegl's.
65. Suatu hari di jalan pasar Fuke adalah memohon segala-galanya untuk memberinya jubah. Semua orang menawarkan satu, tetapi ia tidak ingin salah satu dari mereka. Master [Linji] membuat unggul membeli peti mati, dan ketika Fuke kembali, berkata kepadanya: ". Di sana, aku punya jubah dibuat untuk Anda" Fuke memanggul peti mati, dan kembali ke pasar jalanan, memanggil keras: "Rinzai punya jubah dibuat untuk saya, saya pergi ke Gerbang Timur untuk memasuki transformasi!" (Mati) "Orang-orang pasar yang ramai mengejarnya. ., ingin melihat Fuke berkata: "Tidak, tidak hari ini. Besok, aku akan pergi ke Gerbang Selatan untuk memasuki transformasi "Dan begitu. Selama tiga hari. Tidak ada yang percaya lagi. Pada hari keempat, dan sekarang tanpa penonton, Fuke pergi sendirian di luar tembok kota, dan meletakkan dirinya ke dalam peti mati Dia bertanya. seorang musafir yang kebetulan oleh untuk memakukan tutup. menyebar berita sekaligus, dan orang-orang pasar bergegas sana. Pada pembukaan peti, mereka menemukan bahwa tubuh telah lenyap, tetapi dari tinggi di langit mereka mendengar bel cincin tangannya.

 

 Disappearances (as distinct from Resurrection)


 
As knowledge of different religions has grown, so have claims of bodily disappearance of some religious and mythological figures. In ancient Greek religion, this was a way the gods made some physically immortal, including such figures as Cleitus, Ganymede, Menelaus, and Tithonus. In his chapter on Romulus from Parallel Lives, Plutarch criticises the continuous belief in such disappearances, referring e.g. to the allegedly miraculous disappearance of the historical figures of Romulus, Cleomedes of Astypalaea, and Croesus. In ancient times pagan similarities were explained by the early Christian writers, such as Justin Martyr, as the work of demons and Satan, with the intention of leading Christians astray.
In somewhat recent years it has been learned that Gesar, the Savior of Tibet, at the end, chants on a mountain top and his clothes fall empty to the ground. The body of the first Guru of Sikhs Guru Nanak Dev is said to have disappeared and flowers were left in place of his dead body. There is a traditional spot in Jerusalem whence, the Prophet Muhammad mounted the steed Al-Buraq and ascended to Heaven in the night.
Lord Raglan's Hero Pattern lists many religious figures whose bodies disappear, or have more than one sepulchre. B. Traven, author of The Treasure of the Sierra Madre, wrote that the Inca Virococha, walked away on the top of the sea and vanished. It has been thought that teachings regarding the purity and incorruptibility of the hero's human body are linked to this phenomenon. Perhaps, this is also to deter the practice of disturbing and collecting the hero's remains. They are safely protected if they have disappeared.
In Deuteronomy (34:6) Moses is secretly buried. Elijah vanishes in a whirlwind 2 Kings (2:11). After hundreds of years these two earlier Biblical heroes suddenly reappear, and are seen walking with Jesus. Then again they vanish. Mark (9:2-8), Matthew (17:1-8) and Luke (9:28-33). The last time he is seen, Luke (24:51) alone tells of Jesus leaving his disciples, by ascending into the sky. But again, these are disappearances, and are thus distinctly different from resurrection.
 

Sebagai pengetahuan agama yang berbeda telah berkembang, begitu juga klaim hilangnya tubuh dari beberapa tokoh agama dan mitologis. Dalam agama Yunani kuno , ini adalah cara para dewa membuat beberapa fisik abadi, termasuk tokoh-tokoh seperti Cleitus , Ganymede , Menelaus , dan Tithonus . Pada bab tentang Romulus dari Kehidupan Paralel , Plutarch mengkritik kepercayaan terus-menerus dalam penghilangan tersebut, misalnya mengacu pada hilangnya ajaib diduga tokoh sejarah Romulus, Cleomedes dari Astypalaea , dan orang yg sangat kaya . Pada zaman kuno kesamaan kafir telah dijelaskan oleh para penulis Kristen awal, seperti Justin Martyr , sebagai karya setan dan setan, dengan maksud menyesatkan orang Kristen terkemuka.

Dalam agak beberapa tahun terakhir ini telah belajar bahwa Gesar , Juruselamat Tibet , pada akhirnya, nyanyian di puncak gunung dan pakaiannya jatuh ke tanah kosong. Tubuh Guru Sikh pertama Nanak Dev dikatakan telah menghilang dan bunga yang tersisa di tempat mayat-Nya. Ada sebuah tempat tradisional di Yerusalem mana, yang Nabi Muhammad menaiki kuda Al- Buraq dan naik ke surga di malam hari.

Tuhan Raglan 's Hero Pola daftar banyak tokoh agama yang tubuhnya hilang, atau memiliki lebih dari satu kubur. B. Traven, penulis Harta dari Sierra Madre , menulis bahwa Inca Virococha , berjalan jauh di atas laut dan menghilang. Ia telah berpikir bahwa ajaran-ajaran mengenai kemurnian dan tidak korup dari itu tubuh manusia pahlawan terkait dengan fenomena ini. Mungkin, ini juga untuk mencegah praktek dari mengganggu dan pengumpulan tetap pahlawan. Mereka aman dilindungi jika mereka telah menghilang.

Dalam Ulangan (34:6) Musa adalah diam-diam dikubur. Elia lenyap dalam angin puyuh 2 Raja-raja (2:11). Setelah ratusan tahun kedua sebelumnya Alkitab pahlawan tiba-tiba muncul kembali, dan terlihat berjalan dengan Yesus. Kemudian lagi mereka lenyap. Markus (9:2-8), Matius (17:1-8) dan Lukas (9:28-33). Terakhir kali dia terlihat, Lukas (24:51) saja bercerita tentang Yesus meninggalkan murid-Nya, dengan naik ke langit. Tetapi sekali lagi, ini adalah penghilangan, dan karena itu jelas berbeda dari kebangkitan.  


 

  Zombies


 
A zombie (Haitian Creole: zonbi; North Mbundu: nzumbe) can be either a fictional undead monster or a person in an entranced state believed to be controlled by a bokor or wizard. These latter are the original zombies, occurring in the West African Vodun religion and its American offshoots Haitian Vodou and New Orleans Voodoo.
Zombies became a popular device in modern horror fiction, largely because of the success of George A. Romero's 1968 film Night of the Living Dead and they have appeared as plot devices in various books, films and in television shows. Zombie fiction is now a sizeable sub-genre of horror, usually describing a breakdown of civilization occurring when most of the population become flesh-eating zombies – a zombie apocalypse. The monsters are usually hungry for human flesh, often specifically brains. Sometimes they are victims of a fictional pandemic illness causing the dead to reanimate or the living to behave this way, but often no cause is given in the story.
 

A zombie ( Haitian Creole : zonbi; Utara Mbundu : nzumbe) dapat berupa fiksi mayat hidup rakasa atau orang dalam keadaan terpesona diyakini dikontrol oleh bokor atau wizard. terakhir ini adalah zombie asli, terjadi di Afrika Barat Vodun agama dan American cabang Vodou Haiti dan New Orleans Voodoo .

Zombie menjadi perangkat populer di modern fiksi horor , terutama karena keberhasilan George A. Romero 's 1968 film Malam Hidup Mati  dan mereka telah muncul sebagai perangkat plot pada berbagai buku, film dan acara televisi. fiksi Zombie sekarang menjadi cukup besar sub-genre horor, biasanya menggambarkan rincian dari peradaban terjadi ketika sebagian besar penduduk menjadi zombie pemakan daging - sebuah kiamat zombie . Para monster biasanya haus akan daging manusia, sering khusus otak. Kadang-kadang mereka adalah korban dari sebuah fiksi pandemi penyakit yang menyebabkan mati untuk menghidupkan kembali atau hidup untuk berperilaku seperti ini, tetapi sering menyebabkan tidak diberikan dalam cerita.  


 
http://en.wikipedia.org/wiki/Resurrection

 




Tidak ada komentar:

Posting Komentar